Temel ihtiyaç maddelerine örnek vermek gerekirse sıvı yağ, tuz, yumurta, bulaşık deterjanı, tuvalet kağıdı vb. gibi ürünleri sayabiliriz.
Alışveriş esnasında görüldükleri anda alma dürtüsü uyandıran, listeye girmeyen ürünlerin alımına dürtü alımı (impulse purchasing), alınan ürünlere de impulse product denmektedir. Sakız, pil, çikolata, anahtarlık vb. ürünleri örnek gösterebiliriz.
Bu tarz ürünler satış noktaları açısından temel ihtiyaç maddelerine göre karlılıkları daha yüksek ürün gruplarıdır. Bu nedenle teşhir edilmeleri ve doğru yerde konumlandırılmaları son derece önemlidir.
Burada devreye farklı tip ve modellerde kullanılan standlar girmektedir. Kasa yanı asılı standlar, kasa yanı tezgah üstü standlar, yer standları ürünleri ön plana çıkarabilmek amacı ile kullanılırlar.
Doğru stant kullanımı çok önemlidir. Tüketicinin ulaşabildiği, ürüne dokunabildiği, devirmekten, kırmaktan, zarar vermekten korkmadığı standlar kullanılmalıdır. Bazen son derece estetik, görselliği yüksek ancak kullanışlı olmayan standlar satış açısından fayda değil zarar vermektedir.
Burada amaç tüketicinin alışveriş konforunu bozmadan ürünleri ön plana çıkarmaktır. Stand ürünün önüne geçmemelidir.